2009. július 27., hétfő

Vegán nyaralás tapasztalatok

No, megérkeztünk a nyaralásból Horvátországból!:-) Jó volt, de nagyon elfáradtunk... Azzal mondjuk tisztában voltunk, hogy ilyen kicsi, meg már két gyerekkel nem pihenés a szülőnek a nyaralás, na de hogy ennyire nem?!:-) Sok tapasztalattal gazdagodtunk mindahányan...:-)

Mint pl. hogy a gyerkőcök a vártnál jóval jobban bírták az utazást, de azért ennyi idősen max. a 6 óra a nálu(n)k egészségesen kivitelezhető.:-)

Meg aztán bár igaz, hogy ez volt immáron a második vegán nyaralásunk, az idei kajaügyileg elég jól leegyszerűsödött az alábbiak miatt:
1. a nagy meleg miatt mi szülők alig kívántuk az ételt, csak főleg gyümölcsöket és zöldségeket, mindenből meglepően sok nyerset. El is gondolkodtam rajta, hogy közel 20 évvel ezelőtt, amikor elkezdtem a vegaságot a Testkontrollal, rengeteg nyerset ettem, és az hogy eltűnt, amióta terhes lettem, majd szültem először és másodszor...
2. a két gyerek velünk ellentétben viszont a sok mozgástól, levegőtől, élményektől a vasszöget is megette volna, így a Nagy szinte gyakorlatilag mindent belapátolt, amit elé tettem (na jó, azért túl merész nem voltam, elég jól kiszámíthatóakat adtam neki...:-)), a Kicsi pedig kikövetelte magának 10 hónaposan a min. napi 4-5x!! szilárd étkezést, a szopizással pedig drasztikusan kezdett alábbhagyni:-( Gyümölcs nála mehet bármilyen és szinte bármilyen mennyiségben, a zöldségpürék továbbra is szolidan, és a gabonákkal/ kásákkal is közepes barátságban áll. Ezzel szemben viszont ami a nyers és darabos zöldségeket illeti, számomra hihetetlen dolgokat produkál!:-) (a gyümölcsöt 100%-ban bojkottáló, a nyers zöldséget megközelíteni se hajlandó Nagyfiammal tett tapasztalataim után álmodni se mertem volna, hogy a Kicsi ilyen lelkes lesz!:-) Jó-jó, jól tudom, mennyire változékony a gyerekek evőkedve, de jelenleg akkor is jól állunk.:-)

Szóval, a Kicsi hatalmas sipítozásba kezd, ha a közös családi étkezéseknél nem kap kóstolót a mienkből!:-) ha mégis úgy gondoltuk volna, automatikusan, és szélsebesen kikapta a kezünkből pl. a főtt kukoricát, vagy a paradicsom gerezdeket, de jól elnyammogott a nyers cukkini szeleteken, vagy akár egy fél zöldpaprikán is.:-) Több mint 300 grammot hízott az elmúlt 2 hétben, így a bűvös 8 kiló fölé kerültünk, és ez nálunk igen jelentős eredmény!:-)
Tavaly belföldön nyaraltunk, ezért nem vittem túlzásba a felkészülést, idén viszont a külföldi szabadsághoz jobban előre akartam gondolkodni, hogy ne érjenek túl nagy meglepetések, ha nem találok valamely éppen szükséges/megszokott alapanyagot. Ezért önző módon meghirdettem a Vegapartman játékot, melyre nagyon jó kis tippeket kaptam.:-)

Nálunk tehát így nézett ki gasztroügyileg ez a nyaralás, mely ugye csak a család női részlegénél zajlott vegán módon, a pasik húst is ettek...:

Előre felkészülve hűtőtáskába került pl.:
vegakolbász 2 féle, bio növényi margarin, üveges padlizsánkrém és vegazsír, növényi pástétomok, paprika, paradicsom, némi friss gyümölcs, barna kenyér, zabtejszín, szójapuding, flakonos szójetejszínhab, na és nudli az első estére:-).

Szárazáruk, amiket vittem: köles, barna rizs, zabpehely, kukoricapehely, búzadara, növényi tejek, mazsola, lekvárok, gabonakávé, nádcukor, méz, tönkölyliszt, kukoricakeményítő, paradicsomos-szejtános tésztaszósz, lencsés-babos egytálas vegakonzerv, v.hagyma-fokhagyma, fűszerek, mint paprika-só-bazsalikom-kakukkfű-curry-Provance fűszerkeverék-szódabikarbóna stb., bio zacskós leves, fasírtporok, bio pudingpor, gyümölcslevek, ásványvíz. És hát sok tejmentes nasi pl. nápolyik, kekszek, bio mézes marcipán.:-)

Az apartman konyhája rendkívül jól felszerelt és vadiúj volt, a házat is csak mindössze 1 hónappal ezelőtt adták át. Egy nagyon jó kis Ikea-konyhában garázdálkodhattam kilátással a tengerre.:-)
Igyekeztem azonban a lehető legkevesebb időt a konyhában eltölteni, így valóban nagyon egyszerűeket készítettem, pl.:

Reggelik
(rizs)tejbegríz, kukoricapehely rizstejjel, lekváros pirítós, pástétomos kenyér, zabkása, de utóbbi inkább vacsorába ment át, mert reggel jogosan senki nem kívánta.

Ebédek (nálunk ez volt többnyire a hangsúlyosabb a gyerekek miatt, mert a délelőtti fürdőzés után farkaséhesen értek haza)
krumplipüré tökmagos vegafasírttal (fasírtporból), paradicsomos tészta, paprikás krumpli, zabtejszínes cukkini és gombapörkölt főtt kölessel, lencsés egytál (konzerv) barna rizzsel, bio zacskós leves stb.

Vacsorák
A legtöbbször szendvicsek, kenyerek valamilyen feltéttel, egyszer olasz kenyérsaláta (nagyon finom volt, recept később!), desszertek mint pl. puding (szója)tejszínhabbal, vagy sárgabarackos tejberizs.

Étteremben kétszer voltunk este. Az egyik alkalommal egy pizzériába mentünk, ahol 3 nyelven mondtam el a pincérnek, hogy sajtot nem kérünk a pizzára, válaszolt és bólogatott és válaszolt is idegen nyelven hevesen, majd 40 perc várakozás után, amikor a Nagy már őrjöngött az éhségtől, kihozta a pizzákat sajttal... Hát, nem vitettük vissza... Lekotortuk a sajtot a pizzáról és megettük...

Egy másik alkalommal, amikor Férj már nagyon kiakadt az egyheti komolyabb húsmentességen, ismét betértünk egy étterembe, de a nagy húsevésük kifulladt egy ketchupos hamburgerben sült krumplival, én egy padlizsános-paradicsomos tésztát ettem.

Fagyival is próbálkoztunk, és miután több fagyizóban is határozottan állították, hogy a gyümölcsfagyik tej nélkül készültek, bepróbálkoztunk... Az íze mindegyik fajtának ugyanolyan gyári volt, és hát kíváncsi lennék, mitől voltak a tejmentesek olyannyira krémesek.... Mindegy, a gyerek imádta, és természetesen túlélte....:-)

Amúgy összességében Férjjel megállapítottuk, hogy úgy tűnik, mióta a gyerek tejmentes diétája miatt szinte mindent itthon készítek, extra finnyásak lettünk étterem-ügyileg. Nagyon gyorsan kiérezzük a rossz, lejárt egyéb ízeket, és már a fagyi sem ízlett egyáltalán... Sőt, Férjuram azt mondta, neki a nyáreleji pálcikás jégkrémjeink sokkal jobban ízlettek már!:-))

A nyaralás egyéb részéhez hozzátartozik sajnos, hogy az első 4 napban a Nagy allergiája a megérkezésünk után brutális méreteket öltött. Attól kezdve, hogy beléptünk az apartmanba, mindig amíg ki nem léptünk, tüsszögött, krákogott, vakaródzott, az orra vérzett, kisebesedett, a rossz közérzettől pedig ismét kezelhetetlenül őrjöngött... :-((( Nem jöttünk rá, mi okozhatta pontosan, de Férjemnek is dugult, nekem pedig folyt az orrom, viszketett a szemem. Arra tippeltünk, hogy tele volt parlagfűvel a ház környéke, meg a ház amúgy is egy erdő szélén állt rengeteg fával, vagy az új lakásban a festékek?, vagy esetleg a por a járólapon? Nem tudom, de nagyon gáz volt. Pedig elsősorban az ő allergiája miatt választottuk a tengerparti nyaralást...
A 4. napra aztán én jól megfáztam a légkonditól (meg sztem az allergiastressztől...), úgyhogy lett egy jó kis torokgyulladásom, meg náthám. A Kicsi pedig becsatlakozott némi kötőhártyagyulladással.

Ezektől eltekintve azért a gyerekek nagyon élvezték a tengert, mi pedig örültünk a kimozdulásnak!:-)

2 megjegyzés:

1. Örülök,hogy alapjában véve jól sikerült a nyaralás,sztemaz allergiát ahirtelen klíímaváltás is okozhatta..hallottam már hasonlóesetekről.
    Kipróbáltátok a gabonkávét,fogyasztható?:-)

Üdv, Nóri

VálaszTörlés
  2. Nóri!
    Lehet benne valami, mert amikor hazaértünk ismét nagyon nem volt jól a gyerkőc...
    Igen, megkóstoltam, érdekes ízű.:-)
    Te jobban vagy?

VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...